Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Verschillen excel 2013 excel 2010

Verschillen excel 2013 excel 2010 11 jaren 2 weken geleden #14

  • aegon10
  • aegon10's Profielfoto
Beste,

Ik denk erover om Excel 2013 aan te schaffen, kunt u aangeven of er grote verschillen zijn?

Groet,

Freek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschillen excel 2013 excel 2010 11 jaren 2 weken geleden #15

  • mikemod
  • mikemod's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
  • Karma: 2
Beste Freek,


- Excel 2013 of eigenlijk heel Office 2013 is veel meer gericht op tablets dan Excel / Office 2013. Alles is
strakker opgezet onder het motto ‘less is better’. 1 argument van Microsoft is dat het dan rustiger oogt voor
de gebruiker een ander is dat het met minder toeters en bellen veel minder vraagt van de grafische GPU en dus
makkelijker draait op allerlei devices.

- Excel heeft nu ‘flash fill’ d.w.z. hij bespioneert je gedrag , herkent patronen en vult automatisch aan op
basis van dit ‘monitoren.

- Verder adviseert hij bepaalde grafieken / draaitabellen op basis van jou situatie waar jij dan weer de beste
keuze uit kan maken.

-PowerPivot was bij Excel 2010 nog een aparte download bij Excel 2013 is het geïntegreerd.
Zaten vroeger je werkbladen vol met verticaal.zoeken formules, nu met PowerPivot zoek je data veel
gemakkelijker bij elkaar. PowerPivot zorgt ervoor dat je Excel skills met een factor 10 versterkt worden!
PowerPivots werken met iets wat ook nieuw is in Excel 2013, het data model object. Een zeer krachtig
rekenmodel wat de data die je importeert naar het model comprimeert zodat je snel m.b.v. zgn. DAX (Data
Analysis Expressions) functies je data kan analyseren en presenteren.

Toch had er naar mijn mening wel meer in Excel 2013 mogen zitten gezien de 2,5 jaar die tussen de release van Office 2010 en Office 2013 zat :dry: ...

Vriendelijke groet,

Michael
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Excel Software Shop

Web Analytics