vrijdag, 08 maart 2013 19:53

Gebruik een Excel sjabloon / template

Geschreven door 
Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Veel mensen laten de Excel sajblonen links liggen, dit terwijl ze erg handig en zeer informatief zijn.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden ofwel waarom met een leeg werkblad beginnen als er standaard een Excel sjabloon beschikbaar is waarin hetgeen je in je hoofd hebt al zit?
Excel sjablonen

Kies ‘Bestand – Nieuw’ en er worden al een groot aantal sjablonen getoond, variërend van onkostendeclaraties tot  kant en klare kalenders.

onkosten declaratie
Dit scheelt je echt uren werk!

Verder kun je hier online zoeken via de textbox: ‘Sjablonen zoeken in Office.com’. Ben je als leraar op zoek naar een aanwezigheid overzicht van je leerlingen in Excel, dan hoef je dat niet helemaal opnieuw te bouwen maar is dit gewoon via ‘zoeken’ online te vinden!

aanwezigheid leerlingen

Het ‘neuzen’ in deze sjablonen leert je ook heel veel, je ziet hoe veel formules in de praktijk gebruikt worden en op basis van het doel van de template komen de formules ook veel duidelijker over.

Zelf een sjabloon maken

Als je een Excel werkblad hebt gemaakt die je veelvuldig gaat gebruiken kun je hier heel eenvoudig een sjabloon van maken.
Kies ‘Bestand – Opslaan Als’, kies in het vak ‘opslaan als’: Excel sjabloon of Excel sjabloon met macro’s .
Template opslaan

Als je nu ‘Bestand – Nieuw – Mijn sjablonen’  kiest dan zie je je zojuist opgeslagen sjabloon er tussen staan!

Aanvullende informatie

  • Versies: Alle versies
Lees 10457 keer Laatst aangepast op zaterdag, 09 maart 2013 22:55
Log in om reacties te plaatsen

Excel Software Shop

Web Analytics